Magyar Posta díj: Legsikeresebben növekvő webáruház 2021-ben

Flancos.hu: Így lett egy induló cégből milliárdos vállalkozás a COVID alatt…

Esettanulmányok
Magyar Posta díj: Legsikeresebben növekvő webáruház 2021-ben

Hogyan nőtt a Covid-járvány alatt milliárdos céggé a flancos.hu?

  • Folyamatos differenciálással a versenytársakhoz képest
  • Megfelelő vállalatirányítási rendszer implementálásával
  • Összetartó közösség kialakításával
  • Ügyfélközpontú működéssel

A beszélgetésünk során fény derült arra, hogy míg a járvány és gazdasági válság a ruhaipart földbe tiporva nehezítette meg a piaci szereplők életét, a flancos.hu miképp volt képes töretlenül növekedni és továbbra is sikeresen működni.

Bevezetés

Következő cikkünkben a ruhaiparba kalauzoljuk olvasóinkat, mégpedig a Flancos vállalat vizeire evezünk, ahol az egyik vezetővel, Kalász Líviával beszélgettünk. Érdemes velünk tartani, mert cikkünkből kiderül, hogy hogyan is tudtak a Covid-járvány időszaka alatt is kiemelkedő növekedésre szert tenni, valamint amíg a ruhaipar megrogyni látszott, ők mégis töretlenül törtek a csúcsra. Nem véletlen, hogy konkurenciájuk folyamatosan próbál ötletet meríteni és minél többet átültetni működési struktúrájukból és stílusokból, hiszen kimondhatjuk, a Flancos egyike a kevés olyan cégeknek, akik gazdasági válság ide vagy oda, folyamatosan képesek szárnyalni. 

Stratégiai hírlevél kereskedőknek minden szerdán 9:00-kor.

Next-gen kereskedelmi magazin a CloudERP szakértőitől, hardcore kereskedőknek.

Stratégiai hírlevél kereskedőknek
minden szerdán 9:00-kor

a CloudERP szakértői csapatától.

A hírlevélről bármikor leiratkozhatsz az email-ek láblécében található link segítségével. CloudERP adatvédelmi tájékoztató.

#nemspam #nemreklám

Mit tartalmaz ez az
exkluzív hírlevél?

Zárolt stratégiai cikkek

Extra szakértői anyagok

Esettanulmányok, piackutatások

Videós tippek, webinárok

Újdonságok a CloudERP-ben

362 új feliratkozó a múlt hónapban

Hogy mi is a Flancos?

A Flancos márkát 25 év ruházati termékek forgalmazása után, 2014-ben Kalász Mariann és Kalász Sándor hívta életre. A márka célja már az elejétől kezdve az volt, hogy mindennapi viseletre alkalmas, de mégis különleges ruhadarabokkal várják a divat szerelmeseit. Megalakulásuk óta folyamatos és kiemelkedő növekedés figyelhető meg a vállalatnál, melyet sem a Covid-járvány, sem gazdasági válság nem tudott megállítani, de még megingatni sem. Vásárlóikkal való kiemelkedő bánásmód és a ruhadarabok egyedi kialakítása egyaránt hozzájárul ahhoz, hogy vezető szerepet töltsenek be a magyar divatvilágban. Mi sem mutatja jobban pozitív hozzáállásukat, amivel az eddigi sikereiket elérték, mint jelmondatuk:

Célunk, hogy minél többen megtaláljátok az öltözködésben az örömöt és megmutassátok nap, mint nap sugárzó önmagatokat”

Mióta használjátok a CloudERP rendszerét és miért döntöttetek pont mellettünk?

2020-ban kezdtük meg a közös munkát a CloudERP-vel, mivel a folyamatos növekedés miatt a raktárkészletünk kezelésének automatizálása, optimalizálása prioritássá vált, hogy lépést tudjunk tartani az igények megfelelő szintű kiszolgálásával. Ezen igények kielégítése céljából fogtunk bele a vállalatirányítási rendszerek keresésébe, kiválasztásába. A CloudERP bizonyult a legjobban hozzánk illő megoldásnak, hiszen e-commerce specifikus rendszerről beszélünk. Időközben az is kiderült számunkra, hogy nem csupán a raktárkészlet optimálisabb, automatizált kezelését teszi lehetővé, de a rendelések kiszolgálására is sokkal hatékonyabb és gyorsabb megoldásokat nyújt.

A rendszer segítségével nem csak a vásárlók kiszolgálása gyorsabb és kielégítőbb, de a dinamikus fejlődésünk és folyamatos, új igényeink által megkövetelt fejlesztések is kivitelezhetők a rendszer mögött álló fejlesztői gárdával. 

Flancos raktár
Flancos raktár

Milyen funkcióit veszitek igénybe a rendszerünknek?

Minden, a vállalathoz szükséges platformot biztosít a rendszer, legyen szó pénzügyek kezeléséről, beszerzési folyamatokról, raktározásról vagy komissiózásról. Mivel több, napi 500 megrendelést küldünk ki vásárlóinknak, kiemelkedően fontos volt, hogy olyan vállalatirányítási rendszer mellett tegyük le voksunkat, mely automatizált raktározási és komissiózási folyamatokkal segíti elő, hogy ügyfeleink a lehető legmagasabb szintű kiszolgálásban részesüljenek.

Mennyi időbe telt, mire a bevezetett folyamatokat gördülékenyen tudtátok használni? Okozott-e valami nehézséget?

A különböző területekhez tartozó folyamatok betanulása nem okozott nehézséget a kollégáknak, ez köszönhető a letisztult és logikus rendszer felépítésének. A rendelések kiszolgálását szinte 20 perc alatt magabiztosan tudják kezelni legújabb kollégáink is, ami több száz megrendelésnél nagyon fontos.

Kiemelendő, hogy a rendszer automatizált csomag összeszedési és kiküldési folyamatai kizárják a hibák lehetőségeit, csupán emberi mulasztás okozhat bármiféle eltérést egy megrendelésben.

[CloudERP TIPP]

A CloudERP számtalan külső programmal képes teljesen integráltan együttműködni, legyen szó saját jelenlegi vállalati rendszeréről vagy népszerű webáruházakról, számlázó programokról, futárszolgáltatókról stb. Nem találja az Önnek megfelelőt? Beépítjük a rendszerbe!

Ismertessétek a beszerzési folyamataitokat

Beszerzési folyamatainkat ugyan a CloudERP-n keresztül, automatikusan el tudnánk végezni, de sajnos a beszállítók gyakran saját rendszerükön, platformjukon keresztül történő megrendelést követelnek meg tőlünk. Ezeket a beszállítói megrendeléseket szakértelmünkre hagyatkozva tesszük meg, a divat világában, a termékportfólió gyakori változásaihoz mérve így a legoptimálisabb ezt elvégezni. Az áru megérkezése után természetesen megkezdjük a bevételezést, ezt követően pedig a rendszer automatizált folyamataira bízzuk magunkat.

Hogyan zajlanak a digitális raktározási folyamatok?

A beszállítói megrendelés bevételezése után minden termék a saját vonalkódjával és a könnyebb megtalálást elősegítő emblémával ellátott polchelyre kerül. A raktárat fizikálisan is és a rendszerben is több részre kellett bontani, mivel az optimális működés megköveteli, hogy a termékeket termékcsoportok szerint elkülönítsük. Ezt a CloudERP-ben könnyen és egyszerűen el tudjuk végezni. Továbbá a rengeteg megrendelés miatt a csomagolóanyagok fogyását és utánrendelését is folyamatosan ellenőrzés alatt tartjuk, melyre a vállalatirányítási rendszerben lehetőséget kapunk. Itt a kimagaslóan fejlett szűrőrendszer megfelelő beállításával automatikusan jelezheti számunkra a CloudERP, amennyiben elértünk egy “minimum order quantity-t”, azaz egy előre kiválasztott szint alá esett bármilyen csomagolóanyagunk vagy termékünk mennyisége.

Flancos raktár
Flancos raktár

Milyen automatizált folyamatokat használtok a CloudERP-ben?

Az automatikus számlázás nagymértékben hozzájárul az ügyfelek elégedettségéhez. Így nem fordulhat elő, hogy egy rendeléshez tartozó számla nem érkezik meg a vásárlóhoz, hiszen a rendszerben, előre beállított rendelési státusz meghaladásával megkapják ezt, egy automatikus e-mail keretein belül.

A rendelésfeldolgozás és kiszállítások követésébe épített automatizmusok gyorsabbá, hatékonyabbá és optimálisabbá teszik a kiküldési folyamatokat. A termékek rendszeren belüli követése és az utalások automatikus észlelése is rengeteg időt és emberi erőforrást takarít meg, melyet a cég más területein képesek vagyunk felhasználni.

Milyen kimutatásokat és analitikát használtok a cégben?

Jelenleg nem mondanám, hogy nagy hangsúlyt fektetünk az adatvezérelt működésre, ezen a területen kifejezetten fejlődnünk kell. A CloudERP rendszerben természetesen követjük a kimutatott adatokat, mint például bevétel, visszaküldött rendelések miatti kieséseket, de ez meglehetősen kezdetleges fázisban van nálunk. Továbbá használjuk a Google, Shoprenter, Facebook analitikákat, melyeket egy közös felületen összerendezve elemzünk. A jövőben nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk rá, mert az adatvezérelt módon való működés kiemelten fontos, ha egy cég optimalizáltan és profitábilisen akar működni hosszú távon, de mivel így is folyamatos és nagy mértékű növekedés látható nálunk, ezért erre most nem fordítunk különösebb erőforrást. 

Flancos raktár
Flancos raktár

Hogyan változik a termékportfóliótok?

A mi szektorunkban rendkívül gyors a termékportfólió változása. 2022-ben 23 kollekció érkezett webshopunkba. Csapatunk és vezetőségünk folyamatosan figyelemmel kíséri a divattrendeket, hogy gyorsan tudjunk reagálni minden változásra. A külső hatások mellett azonban van egy jól felépített saját brand és stílus, amit minden egyes új kollekció esetében kötelességünknek érzünk megtartani, hiszen ez határozza meg, hogy kik is vagyunk, miben különbözünk az átlagos ruhaipari cégektől. Azt hiszem, itt mutatkozik meg igazán, hogy már 3 évtizedes piaci tapasztalattal rendelkezünk, könnyen tudunk alkalmazkodni minden aktuális trendhez, de közben mégis hűek tudunk maradni önmagunkhoz, egyéni stílusunkhoz. 

Hogyan jellemeznétek az árversenyt a konkurenciával?

Itt is egyértelműen megmutatkozik a már kiforrott, saját brandünk hatása. Persze termékeink árát próbáljuk optimalizálni, hogy kompetitív árakkal tudjunk dolgozni. Amennyiben olyan termékeink vannak, melyek a konkurenciánál is megtalálhatóak, abban az esetben is mindig hozzá teszünk valami „Flancos stílust”, például kiegészítőket ajánlunk hozzá, így differenciálva magunkat a piacon.

Muszáj is megkülönböztetnünk magunkat, hiszen jóval nagyobbak vagyunk a konkurenciánál, így a színvonalas megjelenés elengedhetetlen ezen a szinten.

Rengeteg konkurens cég próbálja meg követni, lemásolni a Flancos stílust, szerencsére a majd 30 éves tapasztalatunkra támaszkodva mindig 1-2 lépéssel előttük tudunk járni.

A Flancos érzés...

Milyen ügyfélmegtartási stratégia jellemző rátok?

Alkalmazunk különbféle ügyfélmegtartási módszereket, ám ezekben mindig van hova fejlődni. Régóta loyalty program keretein belül gyűjthetik a pontokat, alkalmanként kuponokat a visszatérő vásárlóink. Ezen felül a hírlevelünkre való feliratkozás után 10% engedményt is adunk az első vásárlásból. Az e-mail marketinget próbáljuk folyamatosan automatizálni, testreszabott üzeneteket küldeni a vásárlóinknak, hogy releváns ajánlatokkal tudjunk szolgálni a számukra. Továbbá minden vásárlással kedvezményes százalékokat lehet gyűjteni, melyek felhasználhatók a következő vásárláskor. Ezeket külön, de akár egyben összegyűjtve is fel tudják használni ügyfeleink, így akár 100% kedvezménnyel is tudnak vásárolni, amennyiben a megelőző vásárlások alatt összegyűjtött kedvezményeket egyben kívánják beváltani.

Mennyire fontos a piacotokon a közösségek kialakítása?

Nagy hangsúlyt fektetünk a saját közösségünkre. Évek óta üzemelő Facebook csoportunk már 10000 taggal rendelkezik. Itt a tagok feltölthetik vásárlásaikat, segíthetik egymást a ruhadarabok kiválasztásakor. Természetesen moderálni hatalmas feladat mindig egy ilyen nagy csoportot, ám nálunk egy nagy család formálódott, melybe az ügyfeleink is beletartoznak.

Egyértelműen látszik, hogy ez a közösség sokat jelent a számukra, valamint a cégen is érzékelik, hogy fontosak nekünk, ellenben a nagy üzletláncokkal, ahol a személytelen kiszolgálással gyakran elégedetlenek.

Stratégiai hírlevél kereskedőknek minden szerdán 9:00-kor.

Next-gen kereskedelmi magazin a CloudERP szakértőitől, hardcore kereskedőknek.

Stratégiai hírlevél kereskedőknek
minden szerdán 9:00-kor

a CloudERP szakértői csapatától.

A hírlevélről bármikor leiratkozhatsz az email-ek láblécében található link segítségével. CloudERP adatvédelmi tájékoztató.

#nemspam #nemreklám

Mit tartalmaz ez az
exkluzív hírlevél?

Zárolt stratégiai cikkek

Extra szakértői anyagok

Esettanulmányok, piackutatások

Videós tippek, webinárok

Újdonságok a CloudERP-ben

362 új feliratkozó a múlt hónapban

Milyen marketingtevékenységek jellemzők rátok?

Folyamatosan jelen vagyunk hirdetéseinkkel a Facebook-on, Google Ads-en, valamint minden közösségi oldalon, amit jellemzően a magyar társadalom használ. Figyelemmel kísérjük a legújabb marketing eszközöket, ezért megtalálhatóak vagyunk TikTok-on, valamint a YouTube-ra, Instagramra is gyártjuk a videós tartalmakat. Tisztán látható, hogy a Facebook és a Google hirdetések mindig is nagymértékben hozzájárulnak majd az online jelenléthez és a vásárlók szélesebb körben történő elérésében, így ezeket megfelelően kezelni kulcskérdés egy online bolt optimális üzemeltetéséhez.

Milyen hatással van rátok a nagy áruházak, üzletek jelenléte a piacon?

Nem mondanám, hogy bármiféle különösebb hatással lenne ránk, ez főleg az egyedi arculatunknak köszönhető. A ruhák minőségét és árát tekintve szinte megegyezünk a “nagy márkákkal”, de teljesen más stílust képviselünk. Aki nem a mainstream divat megszállottja, hanem különleges vonal iránt érdeklődik és olyan ruhákban szeretne az utcán járni, ami “nem jön szembe”, minket fog választani. Mi pont erre összpontosítunk, hogy minden vásárlónknak ezt tudjuk nyújtani.

Flancos kollekció
Flancos kollekció

A Covid-járvány és az Ukrán háború időszak a ti piaci szektorotokban milyen következményekkel járt? 

A Covid járvány idejére, amikor bezuhant az egész ruhapiac, nálunk akkor is stabil növekedés volt megfigyelhető. Ez azért is lehet, mivel nem volt fizikai boltunk előtte sem, a Covid-járvánnyal pedig a boltbezárások miatt rengeteg ruhaipari cégnek, azonnali hatállyal át kellett állniuk szinte teljesen online értékesítésre. Ugyan ez jellemző a háború miatti időszakra is, egyelőre semmilyen szinten nem éreztük negatív hatását.

Összegzés

A Flancos esetében is több alkotóeleme van az elért sikereknek. A ruhák rendkívül egyedi tervezéssel készülnek, a versenytársaktól rendkívül jó módon különbözteti meg magát a cég.

Továbbá nagyon aktívan jelen vannak a Social Mediában, legyen szó TikTok-ról, Instagram-ról vagy Facebook-ról. Utóbbin sikerült felépíteniük egy közel 10 ezer fős közösséget, mely páratlanul aktív és lelkes tagokból áll.

Nagy előnyben részesíti őket a versenytársakkal szemben az is, hogy szinte minden ruhadarab, amely megtalálható náluk, nem kor specifikus. Így akár különleges ruhákra vágyó fiatalok, de divatosan öltözni vágyó, idősebb hölgyek is egyaránt hordhatják termékeiket, így hatalmas potenciális vásárlói kört lefedve tudják elérni vásárlóikat.

4 tanulság, melyet érdemes szem előtt tartani

  1. Versenytársaktól megfelelő differenciálás
  2. Social Media megértése és optimális használata
  3. A kínált termékek, szolgáltatások hozzáadott értékének fontossága
  4. Több raktár kezelése egy ERP rendszeren belül
A cikk szerzője
Szakértő Partner 1
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean rhoncus diam lorem, sed euismod augue imperdiet ac. Nulla convallis nisi.
További anyagok a témában

Stratégiai hírlevél kereskedőknek
minden szerdán 9:00-kor

a CloudERP szakértői csapatától.

A hírlevélről bármikor leiratkozhatsz az email-ek láblécében található link segítségével. CloudERP adatvédelmi tájékoztató.

#nemspam #nemreklám

Mit tartalmaz ez az
exkluzív hírlevél?

Zárolt stratégiai cikkek

Extra szakértői anyagok

Esettanulmányok, piackutatások

Videós tippek, webinárok

Újdonságok a CloudERP-ben