Hogyan lett piacvezető cég a barfshop.hu?
- Céltudatos működéssel
- A megfelelő piaci rés megtalálásával és kihasználásával
- Ügyfélszolgálat kiemelkedő használatával
- Közösségépítő, ügyfélorientált célkitűzéssel
Hazánkban piacvezető, nyersetetéssel foglalkozó vállalkozásának történetét mutatjuk be olvasóinknak. Cikkünkben fény derül arra, hogyan váltak vezető piaci szereplővé, valamint milyen módszerek segítették őket céljuk eléréséhez.
Bevezetés
Következő cikkünkben a Barfshop egyik alapítójával, Molnár Gergővel beszélgettünk, kérdéseinkre adott válaszaival hozzájárult ahhoz, hogy mélyebb betekintést tudjunk nyújtani olvasóinknak a kereskedő cégek világába. Elárulta továbbá, hogy az elmúlt évek során, a jelentkező gazdasági nehézségek során, milyen módon tudott sikeresen növekedni cégük. A kérdésekre válaszolva rengeteg fontos és építő jellegű gondolata volt, amit szeretnénk megosztani minden kereskedő céggel, akik szintén nehéz időket élnek. Egy otthoni szekrény tetejéről indulva hogyan lett az ország egyik legnagyobb nyersetetéssel foglalkozó vállalata? Olvasd el cikkünket, inspirálódj és csináld meg te is!
Stratégiai hírlevél kereskedőknek minden szerdán 9:00-kor.
Stratégiai hírlevél kereskedőknek
minden szerdán 9:00-kor
a CloudERP szakértői csapatától.
#nemspam #nemreklám
Mit tartalmaz ez az
exkluzív hírlevél?
Zárolt stratégiai cikkek
Extra szakértői anyagok
Esettanulmányok, piackutatások
Videós tippek, webinárok
Újdonságok a CloudERP-ben
Hogy mi is a Barfshop?
2015-ben indult a cég, ekkor még csak egy webshoppal, melynek raktárául egy otthoni szekrény teteje szolgált, egy-két gyártó étrendkiegészítőivel felszerelkezve. Az állatok iránti szeretet aztán egy saját kutyát eredményezett, amely elindította Gergő és felesége, Fanni fejében a gondolatot, hogy mi lenne a legjobb módja, immáron saját kutyájuk etetésének. Végül a nyersetetés mellett döntöttek, ami akkor még nem volt olyan elterjedt a magyarországi kutyatulajdonosok körében, mint manapság.
2016-ban merült fel először az ötlet, hogy nyissanak egy saját boltot, több termékkel és nyers húsokkal. Ezt követően tovább szárnyaltak, lendületes növekedésüknek köszönhetően mára 3 üzlettel, valamint egy kiemelkedő forgalmú webshoppal rendelkeznek.
Mióta használjátok a CloudERP rendszerét és miért döntöttetek pont mellettünk?
A CloudERP bevezetésének kezdete 2022 áprilisára tehető, élesben pedig október óta működik nálunk a rendszer. A CloudERP előtt Kulcs-Softot használtunk, de az idő múlásával egyértelműsödött számunkra, hogy nem kompatibilis a mi elvárásainkkal, célkitűzésünkkel. Ugyan a CloudERP rendszerrel már 2020-ban találkoztunk, ekkor azonban még nem volt kivitelezhető a vállalatirányítási rendszerünk leváltása. Ez abból a szempontból pozitívumnak mondható,hogy abban a két évben, amíg nem tudtunk váltani, a CloudERP hatalmas fejlődésen és fejlesztéseken ment keresztül, így vállalatirányítási rendszerünk cseréjének pillanatában tudtuk, hogy milyen potenciál rejlik a cégben és a közös munka virágzó lesz. Továbbá ez idő alatt számunkra is egyre jobban körvonalazódott, hogy milyen típusú vállalatirányítási rendszer segítene minket a céljaink elérésében.
Milyen funkcióit veszitek igénybe a rendszerünknek?
Munkafolyamataink túlnyomó részét a rendszerben végezzük. A raktártevékenységek teljes mértékben a rendszeren keresztül történnek, mint a csomagösszekészítés, csomagkiszolgálás, raktárkezelés, valamint a készletek mozgatása raktáraink között. A beszállítói megrendelések CloudERP-n keresztül történő végzése jelenleg bevezetés fázisában van.
Mivel a rendszer lehetőséget kínál, hogy beszállítóinkhoz ezen keresztül tudjuk leadni megrendelésünket, nagyban meg fogja könnyíteni munkánkat, amennyiben a beszerzést ilyen módon tudjuk majd automatizálni. Jelenleg három bolttal rendelkezünk, amelyek mindegyikében a CloudERP POS rendszerét használjuk. Ezeken túl a készleteink szinkronizálása, valamint a rendelésekhez tartozó számlák kiállítása is a CloudERP-n keresztül történik.
Mennyi időbe telt, mire a bevezetett folyamatokat gördülékenyen tudtátok használni? Okozott-e valami nehézséget?
Dolgozóinknak újdonságként hatott, hogy egy ilyen összetett, minden munkafolyamatra kiható rendszer használatába csöppentek, de a CloudERP letisztultsága és logikus felépítése miatt nem okozott nagy bonyodalmat a bevezetés. Raktáros kollégáinknál csupán a lokációkezelés váltott ki némi fejfájást, mert előtte még nem találkoztak ilyen módszerrel.
A betanulás óta azonban sokkal hatékonyabban és gyorsabban tudják végezni munkájukat, köszönhetően a jól optimalizált és automatizált munkafolyamatoknak. Összességében elmondható, hogy a rendszert gyorsan át tudják látni új kollégáink és már az első hetekben is megfelelő magabiztossággal tudják használni a hozzájuk tartozó területeket.
Ismertessétek a beszerzési folyamataitokat
Jelenleg sok beszállítónk dolgozik a saját rendszerükben, így a beszerzés automatizálása emiatt sok helyen akadályokba ütközik. Ma már vannak olyan partnereink azonban, akiknek a rendszerből automatikusan generált beszállítói megrendelést, PDF formátumban elküldve tudjuk igényelni megrendeléseinket. Mivel kis létszámmal dolgozunk, ezért a bevezetések is lassabban mennek, hiszen mindenki leterhelt, így a beszerzéssel kapcsolatos automatizálások folyamatainkba iktatása lassan, de biztosan halad.
A termékek berendelése a CloudERP bevezetése előtt teljes mértékben a szakmai tapasztalatunkra alapoztuk, ám a rendszer ebben is hatalmas segítséget nyújt számunkra. A fejlett szűrőrendszernek köszönhetően beállítható, hogy értesítést kapjunk, amennyiben a megadott, minimális mennyiség alá csökken az árukészlet, így a rendszer automatikusan jelez számunkra, hogy készleteinket fel kell töltenünk a megadott termékekből.
Testre szabható továbbá, hogy a CloudERP automatikusan készítsen el egy beszerzést, ennek köszönhetően nekünk csak annyi dolgunk van, hogy ezt ellenőrizzük és eldöntsük, valóban kell-e és milyen mennyiségű áru.
Milyen automatizált folyamatokat használtok a CloudERP-ben?
Természetesen a vásárlói megrendelésekhez tartozó számlák kiállítását a rendszer automatikusan végrehajtja helyettünk, melyet az ügyfélnek ki is küld, az általunk megadott rendelési státuszban. Használjuk továbbá az automatikus árazást, az említett automatikus beszerzési műveleteket, az automatikus csomagkövetést. Ezen felül a rendelések kiszolgálásának folyamatába épített automatizációk is gyorsítják munkánkat. A kitűnően optimalizált raktárkezelési folyamatok (komissiózás, rendelések csomagolása és kiküldése) nagyban hozzájárul a hatékony működésünkhöz.
Milyen kimutatásokat és analitikát használtok a cégben?
Jelenleg az említett, kis létszám miatt sajnos nincs lehetőségünk annyira koncentrálni az adatelemzéseken alapuló működésre, mint szeretnénk. A jövőben ezen mindenképpen fejleszteni fogunk, hiszen hosszú távon így fenntartható a profitábilis és optimális működés. Természetesen vannak olyan területek, amelyek elemzése nélkül már most sem tudnánk optimálisan működni. Elemezzük pénzügyeinket, ezek meghatározzák, hogy milyen irányba haladjon tovább cégünk, analizáljuk hirdetéseink elérését, megtérülését, konverzióját, valamint webshopunk teljesítményét. Utóbb említett adatok pedig vásárlóink gondolkodásmódját, preferenciáinak megértését segítik elő, hogy igényeiket, a lehető legmagasabb szinten ki tudjuk elégíteni.
Hogyan jellemeznétek az árversenyt a konkurenciával?
Egyértelműen látszik, hogy a piacon drágábbak vagyunk a konkurenciánál, de régebb óta és sokkal nagyobb forgalommal üzemelünk, mint a legtöbb, nyers etetéssel foglalkozó cég. Vannak versenytársaink, akik folyamatosan próbálnak kedvezőbb árakkal megrendelőket szerezni, de sokkal nagyobb elérésünk és vásárlóink lojalitása miatt nem szorulunk rá, hogy árversenybe kényszerítsük magunkat. Sok saját márkás termékkel is rendelkezünk, melyek megengedik, hogy sokkal nagyobb, akár 60%-os árréssel legyünk képesek kínálni ezeket.
Mennyire fontos a piacotokon a közösségek kialakítása?
Egyértelműen látszik, hogy a kutyát tartó emberek számára nagyon fontos, hogy egy-egy közösség részese lehessen. Mi sem mutatja ezt jobban, mint a Facebook csoportunk, ahol 17000 tag van jelen. A csoport többnyire organikusan működik, de természetesen koordinálást igényel. Ezen a felületen csupán a mi termékeink jelenhetnek meg hirdetés formájában. Gyakran élő videókban jelentkezünk, hogy közösségünk tagjaival érdekes információkat, híreket, termékeket ismertessünk, tanácsot adjunk kedvenceikkel kapcsolatban. Továbbá jellemző, hogy termékeinket előszeretettel ajánlják egymásnak a kutyatulajdonosok, amennyiben pozitív tapasztalatuk van azzal kapcsolatban.
[CloudERP TIPP]
A kereskedelmi cégek forgalmának növekedésében gyakran nagy szerepet játszik, ha sikerül egy összetartó közösséget építeni. A CloudERP ehhez segítséget nyújt, különböző vevőcsoportok kialakításának lehetőségével. A vevőcsoportoknál megadhat kedvezményes árakat és e-maileket is küldhet tömegesen.
Milyen marketingtevékenységek jellemzők rátok?
Mint ahogy minden cég, mi is hirdetünk Facebook és Google platformokon, valamint hírlevelet küldünk feliratkozóinknak. Ezen túl minden első vásárlását megejtő ügyfelet felhívunk, hogy személyes élménnyé tegyük számukra a nálunk történő vásárlást. Ennek több pozitív hatása is van ránk tekintve. Egyrészt érzik az ügyfelek, hogy mi valóban törődünk velük és kedvenceikkel, valamint így kérdéseiket fel tudják tenni, amire online nincs lehetőségük. Ilyenkor kollégáink, amennyiben megkapják a kedvencek adatait, a CloudERP rendszerbe feltöltve, később személyre szóló hírleveleket tudnak küldeni a vásárlóinknak. Továbbá a hívások alkalmat nyújtanak ügyfélszolgálatos munkatársainknak, hogy egyéb termékeket is értékesíteni tudjanak, ezzel bővítve a megrendeléseket.
Gyakori, hogy régi törzsvásárlókat, akik már egy ideje nem rendeltek, telefonon megkeresünk, érdeklődünk náluk, hogy milyen okból kifolyólag nem rendelt az elmúlt hónapokban. Ez is nagymértékben hozzájárul, hogy megértük vásárlóink egyes döntéseit. 2018-ban egy Facebook bejegyzéssel sikerült hatalmas forgalomnövekedést generálnunk.
Megkértük csoportunk tagjait, hogy írják meg nekünk a bejegyzés alá, milyen termékeket vásároltak nálunk, amelyek kiemelkedően beváltak kedvencüknél. Ennek következményeképp hatalmas vásárlásokat sikerült elérnünk az itt ajánlott termékekből.
Próbálkoztunk TikTok videók gyártásával is. Voltak videók, melyek hatalmas nézettséget és ezzel együtt vásárlásokat is eredményeztek, azonban voltak kevésbé jól teljesítő posztjaink is. Az egyenetlen elérések és kevés emberi erőforrás miatt azonban jelenleg nem fektetünk nagy hangsúlyt a TikTok oldalunkon történő aktivitásra.
Milyen hatással van rátok a nagy áruházak, üzletek jelenléte a piacon?
Mivel a nyers etetéshez kapcsolódó termékek jellemzően nem megtalálhatók a nagy üzletláncok polcain, így nincs különösebb hatásuk ránk tekintve. Persze vannak olyan cikkeink, amik megvásárolhatók szinte minden üzletben, ahol állateledeleket is forgalmaznak, például jutalomfalatok, de mivel nálunk a hangsúlyt nem ezen termékek kapják, így erről nincsenek pontos információink. Nálunk a nyers húsok és étrendkiegészítő termékekre való összpontosítás érzékelhető, ami kizárólag a hasonló beállítottságú vállalkozásoknál megfigyelhető. Folyamatos és kielégítő növekedés vehető észre a Barfshopnál, így kijelenthetjük, hogy nem érezzük fenyegetőnek a nagy üzletláncok jelenlétét a piacon.
Milyen arányban oszlik meg az online és offline értékesítés nálatok? Mik a terveitek ezzel kapcsolatban?
Az offline értékesítés 60%-ra, az online 40%-ra tehető jelenleg. Látható, hogy egyre inkább tolódik el a vásárlások száma online irányba, de fontos számunkra, hogy vásárlóink személyesen is fel tudjanak minket keresni. Gyakran biztonságérzetet ad az érdeklődőknek, hogy kedvenceikkel együtt be tudnak térni a boltjaink egyikébe. Továbbá értékesítő kollégáinkat személyesen felkeresve szakértői tanácsokat, kérdéseikre azonnali válaszokat kaphatnak. Jelen vagyunk a Wolt-on, ahonnan 2. kerületi üzletünkből tudnak, azonnali kiszállítással vásárolni ügyfeleink. Ám nem fektetünk nagy hangsúlyt a Wolt-on keresztül történő értékesítésre, mivel a fizetendő jutalékok miatt kénytelenek vagyunk drágábban adni termékeinket.
A Covid-járvány és az Ukrán háború a ti piaci szektorotokban milyen következményekkel járt?
A Covid-járvány megérkezésével érezhető volt, hogy a boltok forgalma kicsit visszaesett, amit sikerült elbocsátások nélkül, azonban a fizetések redukálásával átvészelnünk. Az ukrajnai háború kezdete után, októberben újra érezhető volt egy kisebb megingás, de ez nem mondható kardinálisnak. A kutyatulajdonosok, a már jól bevált eledelt és táplálékkiegészítőket ugyan úgy megvásárolják kedvenceiknek, hiszen a különböző allergiák és ételérzékenységek miatt nem nagyon van választásuk.
Mik a jövőbeni növekedéssel kapcsolatos terveitek?
Külföldi értékesítés jelenleg is folyik a környező országokban, melyet a GLS futárszolgálattal, Magyarországról valósítunk meg. Úgy érezzük, van bőven lehetőség a hazai növekedésre, így nem kifejezetten koncentrálunk arra, hogy a közeljövőben komolyabban nyissunk külföldi országok felé.
Mit gondoltok, mi vár a jövőben a kereskedelemre?
Várhatóan pár éven belül Magyarországon is megjelenik az Amazon, ami szerintem az E-mag és a többi online piactér végét jelentheti. Ez indokolja a cégeknek, hogy a saját hírleveleket, hirdetési felületeiket erősítsék. Ami beszállítókat illeti, az alapanyagellátásban nem várok különösebb problémákat.
Amire a kereskedő vállalatoknak kiemelten összpontosítaniuk kell, hogy nagy figyelmet szenteljenek az állandó optimalizálásra, belső fejlesztésekre, automatizálásra, mivel folyamatosan élesedik a verseny.
Aki erre képtelen, az valószínűleg előbb-utóbb el fog tűnni a piacról, ami az ellátási lánc leterheltségére pozitív hatással lesz, valamint a vásárlók kevesebb helyről tudják beszerezni az igényelt árucikkeket. Így, amennyiben visszaesne a vásárlóerő, a megfogyatkozott cégek miatt egyensúlyban marad a kereslet és a kínálat.
Stratégiai hírlevél kereskedőknek minden szerdán 9:00-kor.
Stratégiai hírlevél kereskedőknek
minden szerdán 9:00-kor
a CloudERP szakértői csapatától.
#nemspam #nemreklám
Mit tartalmaz ez az
exkluzív hírlevél?
Zárolt stratégiai cikkek
Extra szakértői anyagok
Esettanulmányok, piackutatások
Videós tippek, webinárok
Újdonságok a CloudERP-ben
Mik a személyes terveitek a jövőre nézve?
Szeretnénk egy olyan céget vezetni a jövőben is, ami biztonsággal és folyamatos növekedéssel képes üzemelni. Mindenképpen nagy hangsúlyt akarunk fektetni arra, hogy a cégünkben a munkaerőt is permanensen fejlesztve, egy olyan vállalattá nőjünk, ahol a velünk dolgozó kollégák is, munkájukon túl, hozzáadott értékkel szolgáljanak a cégnek. Saját motivációm, hogy lássam, a vállalat megállás nélkül fejlődik, mindig valami újat alkotunk, munkatársaink és a vezetőség is értéket teremtenek. Mivel a nálunk dolgozó kollégák kivétel nélkül szeretik az állatokat, kijelenthetem, hogy közös cél, hogy egy egészségesebb és boldogabb életet teremtsünk az ember legjobb barátjának.
Összegzés
A Barfshop tekintetében jól látszik, hogy sikerült egy Magyarországon üres, piaci rést megtalálni. Ez önmagában viszont kevés ahhoz, hogy egy cég hosszan és folyamatosan növekedve, a piacon vezető szereplőként tudjon jelen lenni. A vállalat az évek múlásával egyé forrt a stabil minőség, az ügyfélorientáltság és egy csodálatos közösség fogalmával.
Az állatok és gazdáik iránti odaadás és a maximális vevői elégedettségre való törekvés egyértelműen kulcsszerepet játszanak a cég sikeres működésében, persze elengedhetetlen, hogy a megfelelő vállalatirányítási rendszer álljon a háttérben, mely hozzájárul az optimális és automatizált működéshez.
Ahogy a kutyusok gazdái a legjobbat akarják kedvenceiknek, a mi feladatunk pedig, hogy ezt lehetőséget megteremtsük nekik. Ha már ennyivel hozzá tudunk járulni, hogy a nálunk vásárló gazdák kutyusai boldogabb és minőségibb életet éljenek, elértük a legfontosabb célunkat
4 tanulság, melyet érdemes szem előtt tartani
- A céghez illeszkedő vállalatirányítási rendszer kiválasztása
- Komissiós és raktári folyamatok optimalizálásának fontossága
- Közösség kialakításának pozitív hatásai
- Ügyfélszolgálat használata az értékesítés serkentésére